FAQ voor acceptanten Hoe kom ik in contact met Maestro® en hoe word ik acceptant?

Neem contact op met een bank of financiële instantie in het bezit van een Maestro licentie.

Hoe weet ik of de chip op de pinpas een chipknip of een EMV-chip is?

Dit kunt u aan de buitenkant niet zien. Laat de klant proberen te betalen via het insteken van de pinpas met chip. Mocht dit niet tot een succesvolle transactie leiden, dan kan de klant de magneetstrip gebruiken.

Wat moet ik doen als een klant een vervangende pinpas nodig heeft?

Laat de klant contact opnemen met zijn bank.

Wat moet ik doen als een klant informatie wil over zijn pinpas met Maestro logo?

Laat de klant contact opnemen met zijn bank.

Wat moet ik doen als de betaalterminal de magneetstrip niet kan lezen?

Laat de klant contact opnemen met zijn bank.

Hoe kan ik als acceptant mijn bank-/gironummer wijzigen?

Neem contact op met uw bank of transactieverwerkende instelling.

Hoe toon ik klanten dat ik Maestro accepteer?

Bij uw Maestro overeenkomst ontvangt u promotiemateriaal voor in de etalage en bij de kassa. Gebruik deze materialen en Nederlandse en buitenlandse pinpashouders met een Maestro logo weten dat ze bij u van harte welkom zijn.

Ik wil door Maestro gesponsord worden. Wat moet ik doen?

Stuur uw sponsoringverzoek naar onderstaand adres:
Maestro Benelux
T.a.v. Sponsoring
Chaussee de Tervuren 198A
Waterloo
B1410
België